mandag den 23. november 2009

Lars Nørgård (f. 1956): "Kvist" 1990

Valgt af Emil Nielsen
Født 1978 i Sorø. Fra 1999 indehaver af butikken Emils Chokolade i Sorø. Uddannet grafiker og civiløkonom.

Hvorfor har du valgt dette værk?
Jeg har ikke særlig meget forstand på kunst, men tegninger har altid fascineret mig, lige fra Tintin-tegneserien til Toulouse Lautrec.
Da jeg for lidt over 10 år siden arbejdede som grafiker på et trykkeri i Herlev, stødte jeg flere gange på maleren Lars Nørgård. Han kom der på trykkeriet og skulle have lavet nogle ting. Jeg husker ham som en flink fyr, og vi fik alle nogle postkort med hans tegninger.
Jeg kan godt lide ting med humor, og det er der i hans tegninger.


Hvad ser du frem til, når museet genåbner?
Jeg håber på flere besøgende i Sorø, flere mennesker på gaden. Jeg ser frem til at museet får mere plads og at byen får endnu et sted som kan trække folk hertil.

Hvad synes du om dette værk?
Hvilket værk fra museets samling ville du selv have valgt?
Og hvad ser du frem til, når kunstmuseet genåbner?
Brug kommentarfeltet forneden!

1 kommentar:

  1. Sorøs chokolade-Emil fremhæver, at kunst godt skal være eller godt må være sjovt! Kunst må godt være lidt tegneserieagtig og få os til at trække på smilebåndet:-)

    SvarSlet